Nuffnang Adds

Wednesday, December 22, 2010

OoOoohh.. He is simpLy amaZing!

When I sat down around da table at approximately 6.30 pm last evening.. He came down and sat there too.. While i'm munching on my evening snacks and having my hi-tea.. He was there too.. And I asked him.. Wanna some 'pisang goreng'? He said..'No..i'm fine.. enjoy it'

And..for da whole 30 minutes.. We talked about the past..

Dalam post Eton kali neh Eton nak gune kata ganti nama Eton la ye.. Bunyi cam manja-manja sket la.. (uwekk..uwekk) . . Okeh.. Eton nak sambung cter Eton sal 'he' yg Eton maksudkan tu.. Seronok bler kita spend time skali skale ngan orang-orang yg kita sayang neh.. Berkongsi cerita tentang masa-masa dulu..

Bermula dengan cerita 'he' bersekolah di MCKK sehinggalah 'he' stop dan ditawarkan untuk melanjutkan pelajaran ke luar negara seperti Jepun dan England. Kesungguhan 'he' untuk menimba ilmu sehingga ke luar negara juga mendapat sokongan daripada bos 'he', seorang mat salleh yang sanggup menulis surat sokongan buat 'he' bagi mendapatkan biasiswa 'State' kerana 'he' mempunyai kekangan dari segi kewangan pada ketika itu.

Tetapi..kerana tanggungjawab terhadap anak-anak yang telah dilahirkan oleh isteri tercinta seramai 3 orang dan seorang masih di dalam kandungan.. 'he' terpaksa melupakan niatnya itu.. Bler Eton dengar 'he' bercerita tentang bagaimana 'he' xdapat nak pergi belajar walhal 'he' sangat la berkebolehan dan sebenarnya ia adalah satu kerugian yg besar buat mana-mana institusi yang tidak dapat mengambil 'he' menjadi sebahagian daripada pelajarnya..

Eton rasa sangat-sangat 'amaze' sebab semangat untuk menimba ilmu yang ada dalam diri 'he' sangat-sangat menakjubkan.. Laen sama sekali dengan semangat anak-anak muda zaman skarang yg agak-agak suam-suam kuku je klau bab-bab nak study neh. Eton xcakap orang laen la. Eton bercerita dari pengalaman Eton sendiri.. (terpaksa ngaku.. (n_n) )

Tapi 'he' xpenah menyesal atau terkilan dengan takdir diri 'he' neh sebab after all 'he' telah berjaya menjadi seorang insan yang berpengetahuan tinggi dan berwibawa. Kalau x..xkan la 'he' dapat menyandang satu tugas yang sangat-sangat penting di dalam institusi pentadbiran negeri pada satu ketika dulu. 'He' dengan besar hati nye memberi Eton segala rekod-rekod tentang perjalanan hidup 'he' dari 'he' mula bersekolah sampailah kali terakhir 'he' berkhidmat untuk negara.

Seronok pulak Eton bler dapat tengok sendiri sijil-sijil serta surat-surat lama yang datangnya dari zaman pemerintahan Inggeris dan Jepun yang ditulis oleh bahasa negara itu masing-masing. Bangga jugak Eton sebab Eton diberi peluang untuk melihat sendiri 'artifak-artifak' sejarah pengalaman hidup seorang lelaki yang sangat Eton sayangi.

Eton tau yang 'he' sangat gembira dapat berkongsi cerita dengan Eton sebab dari riak wajah 'he'.. eton dapat rasakan yang 'he' dah lama teringin nak berkongsi pengalamannya yang sudah lama merasa asam garam kehidupan. Dan Eton pulak rasa berbesar hati nak kongsi cerita neh dengan korang sebab Eton suka korang baca cter Eton neh. Hehe . .

Tq Tok Ayah sebab bagi Eton idea tuk post kat blog neh! Sayang Tok Ayah!




Sekian dulu utk kali ini..

Till next time..
T8 care!
(n_n)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...