Nuffnang Adds

Thursday, August 11, 2011

Jumpa lu-lu yg PEMALAS ~

Hari ni gua nak kongsi luahan hati sket la kan *buat muka seposen .. Bila time keje ni..macam2 jenis manusia kita jumpa.. Ada yg sejukkan hati.. Ada yg membakar hati.. Pendek kata semua ada la.. Macam2 ade! Ewah..macam iklan astro lak..

*Entry ni kena ganaz sket so perlu guna gua (o.O)

Gua memang xpuas hati la bila tengok rakan2 setugas gua yg PEMALAS nak mati!! Ok la lau lu xleh nak tolong gua wat keje gua..sebab tu memang keje gua.. Tapi lau lu malas nak wat keje lu.. nak harapkan orang je.. Pastu asyik duk mengeluh aje 24 jam.. Memang la keje x jalan beb oii!!

Buat lu yg pertama :

Dari hari gua kenal lu.. Sampai la skang, lu asek2 ngan keluhan lu .. 'Mengantok lah' .. ' Bosan lah' .. 'Sakit itu lah.. inilah.. Lau orang sebu pendengaran cam my bucuk2 Ben 10 tu dengar pon naek rimas la wa cakap lu!! (Jangan marah sayang.. Keh keh)

Sindiran-sindiran tajam nak je meluncur laju kuar dari mulut gua yg manis ni tapi sebab ni bulan Ramadhan.. Bulan mulia gua tahan la kan and gua pikir lau gua cakap pon buat membazir air liur gua je sebab ketua lu tegur lu pon lu taaaaaak jugak berubah-ubah..

bersusah payah gua google gambar ni tuk lu-lu sekalian


Buat lu yg kedua :

Gua baru je kenal lu.. Kenal2 lu dgn men senyum2 je.. Pastu borak2 sket.. Pastu gua dapat rasa lu cam jenis yg suka borak2 time keje.. Jenis yg xsuka wat keje.. Suka suruh orang wat keje tapi lu duk menonggeng je kat situ.. (sorry ar bahse pasar gua dah kua)

Ade ke lu suh gua pegi letak hanger yg bukan gua punya brand pastu tempat tu pulak jauh.. Lau sebelah gua je.. Gua tutup mata pon boley.. Ini lu yg pegang hanger tu.. Apa kata lu yg pegi hantarkan.. Xsalah kan?? nape gua yg berhati lembut ni lak yg kena.. memang gua panas.. Tapi xpe lah.. Gua amek gak hanger tu.. tapi gua xpegi la letak kat tempat jauh tu.. Gua letak kat situ je.. Padan la muka lu.. PEMALAS nak mati!!

Yelah..Nape gua xberhati mulia tolong pegi letak ek? Sebab gua bukan orang suruhan lu la PEMALAS! Gua memang pantang jumpa orang yg xserious time keje.. Time keje keje la.. Time santai santai.. Hidup ni kena la pandai imbang.. kalau x terumbang ambing la kak oii!!

Sebelum hati gua makin menggelegak mencanang luahan2 yg xberhati perut kat sini.. Gua rasa gua patut stop dulu la.. Sebab marah tu kan nafsu.. Gua xmo dikawal nafsu.. Huhu

So..untuk lu-lu yg gua tegur ni.. Tolong la buat perubahan pada diri lu-lu tu.. Sampai bila orang kita nak maju kalau ada 100 orang cam lu-lu ni..

Teguran tuk lu-lu dan peringatan tuk diri sendiri jugak.. Wallahua'lam ~

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...