Nuffnang Adds

Sunday, May 29, 2011

Food's heaven in Kelantan ~

Kelantan memang terkenal ngan kekayaan makanan nye yg 
pelbagai jenis ade kat kedai tu..
Sampaikan kadang2 aku snirik pon rambang mata nak pilih
makanan pe yg nak d beli..

Sementelah ler beberapa ari yg lepas.. me my aunty my bro selaku tukang bwk keta
n my ciksu pegi la round2 dunia Kota Bharu Kelantan..
Singgah lah kat satu pasar malam dekat bandor kota bharu tu..
Walaupon gerai yg bukak tu xbanyak tapi setiap gerai yg 
de tu menyajikan pelbagai jenis makanan!!

Mak aih!! Rase macam semua makanan tu memanggil2 nama aku la..
"Beli saya..beli saya.. saya sedap.."
"Jangan beli kuih sebelah saya neh.. saya lagi cun"
Hahaha..

My aunty neh pulak memang food lover so apa lagi.. 
Membeli belah la dye malam tu..
Uish.. apa je yg dye xbeli..
Haa..jgn tanya ape yg dye beli tapi ape je yg dye xbeli..
haha..
Food's heaven aite?

Ketupat sotong, Sate Perut Ayam, Nasi Kerabu, 
Kuih Kepal (cam tepung gomak tu), kosui, Hati n pedal ayam percik..
Durian.. (jadi pelengakp dessert la kan)

memang kenyang malam tu.. sampai kan hari neh pon
aku still makan sket je makanan laen..
maybe semua makanan tu ade lg lam perut neh..??
EEEuuuuuuwwww!!!


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...