Nuffnang Adds

Saturday, January 21, 2012

Air dalam microwave

Microwave adalah sejenis alat eletrik yg digunakan oleh orang2 yg nak kejar masa. Kenapa? Sebab microwave dapat menjimatkan tenaga dan gas dapur apabila tiba masa utk memanaskan makanan yg baru keluar dari peti sejuk.


Ya..sekarang zaman teknologi jadi orang2 yg malas *ehem maksud saya yg kejar masa dapatlah menjimatkan waktu mereka dgn menggunakan alat2 canggih manggih itu utk memudahkan kerja.


Tapi perlu diingat!! Microwave ade pro and con nye ye.. Maaf di sini saya xdapat nak bagi hujah2 lanjut ttg bahye nye bila guna menatang itu tapi saya bukan cakap kosong sbb saya memang penah baca kat somewhere about the dangerous of using microwave in your life.


If saya dah hilang kemalasan dalam diri nanti saya akan copy n paste hujah2 tersebut di sini ye.. Kalau ade yg xsabar sila bgtau nnt sy paste ASAP heh.


Satu tip yg saya belajar dari dapo umah sepupu saya pasal microwave ni.. Silalah letakkan segelas atau secawan air di dalam microwave semasa anda tidak menggunakannya. Saya pon xtau apa kes nya tetiba nak letak cawan or gelas berisi air lam tu tapi mengikut kata2 nujum pak belalang sepupu saya itu adalah utk kebaikan bersama.


Bila dah tengok air makin lama makin sikit TOLONG JANGAN JADI MALAS dan tambahlah air yang baru. Repeat aksi ini sampailah microwave tu dah masuk tong sampah. :)


Jadi..selamat mencuba!!


p/s: memang dah salu amalkan tip ni n salu tgk air lam cawan tu akan berkurangan sikit demi sikit. COOL...



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...